Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
3.9.2003, Eagle , článek
Pozdě ale přece. Dnes jsem díky StorageReview našel odkaz na stránku IBM, kde je možné si stáhnout update firmwaru pro nechvalně známé pevné disky Deskstar 75GXP a 60GXP. Tento firmware by měl zabránit chybám disku!
Duhen | 27.11.200418:00
Mám staženej new firmware OA6AA , le jsem zmatenej z toho jak to tam dostat. Je to pz2z18us.exe ­(2,29 MB­), a tak proč to nnemůžu zpustit přímo ve windows. Nahoře je něco popsáno o disketách a zpuštění systému atd.

Tak nevím jak na to. Snad se mi někdo ještě ozvete.

Děkuji Jirka
Odpovědět0  0
ALF | 2.7.200414:17
tak jsem si tuhle diskusi prave precet a nasel jsem odpoved... Sorry, ale byl jsem puvodne liny to cist :­)­)

Nevim jestli to updatnu... Disk beha 3roky OK tak ho asi necham klidne zit dal
Odpovědět0  0
ALF | 2.7.200414:06
tak jsem si rek ze bych mohl zkusit proverit svuj IBM DTLA­-307030 tedy Deskstar 75GXP. Stahnu utilitu a ta mi nahlasila ­"This drive needs update to firmware OA5AA­" fór je v tom ze na strankach IBM se mluvi a jsou tam odkazy jen na IA6AA a OA6AA.
Tak nevim je to ta OA6AA?
Odpovědět0  0
Thunder.m (2) | 12.10.200317:51
Tak jsem si nahrál Firmware na IBM 30GB DTLA 307030 a den potom se mi ozvaly ony zvuk, strašná rána atd... Nahrál se mi tam Firmware TX40A5AA, netušíte, jak tam nahrát původní Firmware????? Ta utilita je téměř nepoužitelná. Už tam mám 16KB BB a pěkně mě to s...e.
Odpovědět0  0
wanthom (5) | 19.9.200321:32
No už sa to vyriešilo, robilo mi to iba po prvom nabootovaní disku, po ďaľších už to išlo normálne, aj rýchlosť už je v poriadku. Neviem čo to malo znamenať, ale som si vydýchol........
Odpovědět0  0
Rados (20) | 18.9.20031:07
To je skely ale pozde. Tohle chrchlani se mi stlo pred mesicem a ted mam smulu protoze sem zacal s 75 pak po reklamaci mií dali 60 a po dalsi 120 a ted uz sem po reklamaci. Fak smula prisel sem o vsechny data...
Odpovědět0  0
JIP | 17.9.200323:19
Zdravim. Mam disk IBM DTLA 307030 a utilitka mi doporucuje HA6AA, ale nejak ji na strankach IBM nemuzu najit. Nemate nekdo radu, jak mi pomoci. Diky.
Odpovědět0  0
who (208) | 18.9.200315:17
co vim; tak utilitka zjisti estli je potreba updatovat pro 75gxp a 60gxp; coz sou jiny modely
Odpovědět0  0
wanthom (5) | 15.9.200322:26
Dnes som urobil update firmware podla návodu. Mám IBM DTLA 307030 ­(30 GB­), pred update som mal firmware TX40A60A a teraz mám TX40A6AA. Update prebehol bez problémov. Keď som však púšťal Windows ­(z iného disku­) tak sa štart spomalil, a IBMko vydávalo chvílu divné zvuky, iné ako predtým ked robilo problémy, Windows nakoniec naštartoval a disk normálne našiel. Avšak ten disk je teraz veľmi pomalý. Read Burst Speed mi v HD Tach píše len 1,9 mbps!!!! Random Access Time je v poriadku 12,2 ms. Je to veľmi divné, program mi kázal stiahnuť firmware OA6AA a ten som aj stiahol na naflashoval....... Prečo teda ide tak pomali???????????
Odpovědět0  0
Freeze System (1) | 15.9.20035:25
Popravdě řečeno okolo HW semotám již 12 let ­(je mi 20­) znám dokoce i prblémy HDD IBM od jejich vzniku až do dnes, pracoval jsem i j vedné PC firmě ale toto je pro mě novinka ač jsem stránky IBM sledoval dosti často. A jak zde bylo řečeno ne každý má na práci pouze hleda na webu takové to věci ­(budete se možná divit ale nekteří znalci ­- opravdový znalci PC ­- ani neví že se dá Upgradovat FirmWare u HDD :o­/­/­) já to buhužel vím a vidím toto jako svojí chybu že jsem si toho nevšiml dříve nicméně bych chtělo poděkovat redakci a konkrétně Zdeněkovi Kabátovi že tuto informaci dal i sem !!!

Freeze
Odpovědět0  0
who (208) | 15.9.200318:08
pokud nekdo nevi ze hdd nebo cokoli jineho ma jakysi firmware; nebo ze se neda flashnout; pak to moc dobry; opravdovy znalec pc nebude;­(...
Odpovědět0  0
cervik | 10.9.200310:21
Utilita od IBM mi doporucila update firmware A45A, ale po nabootovani z diskety DFT mi zase program vypisal, ze update nepotrebujem a skoncil. Disk ale blbne. Vie niekto co s tym ?
Odpovědět0  0
Matush@8 | 9.9.200315:31
mam tiez 40GB 60GXP... raz reklamovany, zda sa pude zase......
ma uz niekto prakticke skusneosti s novym firmware? pomohlo? je to hlucnejsie? ....
Odpovědět0  0
Kluzo1 | 9.9.200313:49
HELP! Já mám disk 60GXP na začátku roku jsem ho reklamoval a dostal jsem nový. Zkusil jsem na něm tu utilitu a napsalo mě to že mám updatovat a to na verzi A45A jenomže jako stávající mi to napsalo ER60A46A takže pokud to chápu tak mám A46A tak dle mého názoru je blbost updatovat na A45A ne? Nevíte někdo co stím?
Odpovědět0  0
Kluzo1 | 11.9.20037:58
Tak po dlouhém nepolodném dotazování na IBM nakonec plody jsou takže si odpovím sám... a to že mám opravdu novější firmware A46A než je na internetu IBM tj. A45A a tudiž updatovat nemusím, utilita to chybně poradila, v době kdy byla udělaná totiž A46A ještě neexistoval a nikdo z IBM­/Hitachi se nenamáhal na web dát novější firmware. :­-(
Odpovědět0  0
Edason | 9.9.20039:10
Nevím čím to je, ale chyby na disku se mi objevily až po doinstalování nového firmwaru, do té doby jely dsky bez problému. Vám běhaly dobře i po?
Odpovědět0  0
Brave | 9.9.20039:44
Jo, disk mi behal dobre pred i po upgrade firmware. Tedy alespon zatim
Odpovědět0  0
Edason | 8.9.200313:34
Na MB od Asusu P4B to bylo tak na půl. Disky zapojené přes raid, ale bez sloučení sice utilita pod Win neviděla, firmware se tam ale nandat povedlo. Disky které byly ve stripu neviděl ani ­"sosák­" firmwaru.
Odpovědět0  0
Perkins | 4.9.200321:12
Na MB ABIT KG7­-RAID mam celkem 3 HDD IBM z rady IC35L0xxAVER­-07 ­(1x60G na klasickem IDE,60G a 40G na radici HPT370 ATA RAID zapojene normalne,tedy nikoli jako RAID­). Vyse zminena identifikacni utiltita bohuzel disky na HPT370 nevidi..Presto,ze tento radic je systemem identifikovan jako SCSI zarizeni a utilita se tvari,ze SCSI prohledava..
Bude BIOS update tyhle disky vubec videt??
Nebo mam rovnou disky odpojit a pak je postupne updatovat zapojene samostatne na klasickem IDE..??
Odpovědět0  0
Brave | 5.9.20038:54
No mel jsem ten samy problem, musel jsem disky z Raid­- radice odpojit a postupne pripojit normalne, pak to ta testovaci utilita videla. Jak to bude s upgradem, nevim, ale myslim si, ze pokud to neuvidi ta utilita na identifikaci firmware, tak to neuvidi ani ta update utilitka. Ale to je jenom domnenka...
Odpovědět0  0
Bobek | 5.9.200320:14
Odpojit... to bude asi nějaká hloupá vlastnost tohohle řadiče, mám ho taky ­(jako kartu­) a v ­"sureovém­" stavu, kdy ještě neběží systém, nevidí disky na něm skoro žádný program. Ani WinXP se nechtějí nainstalovat apod. Naštěstí jsem sehnal Asus A7V133 ­(zadarmo a s RAID Promise:­)­), tam je to všechno bez potíží.
Odpovědět0  0
Brave | 4.9.20038:15
Zdravim,
trosku se pripojim do debaty. Jsem znalejsi uzivatel, a presto se o tom dovidam teprve ted.
Navic vlastnim IBM DTLA­-307030, po spusteni programu mi bylo doporuceno upgradovat na firmware 0A5AA, ktery tam neni uveden. Mate nekdo predstavu, zda pouzit firmware IA6AA nebo
OA6AA ?
Diky
Odpovědět0  0
Macourek | 4.9.200318:37
Taky mi to doporučilo OA5AA a nemůžu ho nikde najít. Použít jiný se bojím. Nevíte někdo, kde ho sehnat?
Odpovědět0  0
Macourek | 5.9.200321:56
Pokud to někomu doporučí OA5AA, tak si stáhněte OA6AA, ve kterém je OA5AA obsažen. Update firmware podle návodu, který je uveden v článku ­- update sám automaticky nainstaluje firmware určený pro Váš hdd. Jednak se to píše přímo na stránkách, kde lze stáhnout OA6AA, a také mám již aktualizaci OA5AA obsaženou v OA6AA čerstvě za sebou bez problémů.
Odpovědět0  0
Brave | 8.9.20037:36
Presne tak, pouzil jsem taky firmware OA6AA, a bez problemu...
Odpovědět0  0
who (208) | 3.9.200318:40
neni novy firmware uz taky pro 120gxp?
ja musim disky ibm jen chvalit; mam 60gxp i 120gxp a sem s vykonem dost spokojenej; a se spolehlivosti taky; zatim;

ale cett sem hodne prispevku o jejichh problemech coz me trochu vyklalo kdyz sem kupoval 120gxp; ale nakonec nezvyklalo...a sem rad;
Odpovědět0  0
Johnys@volny.cz | 4.9.200310:07
120gxp už firmware update nepotřebují...obzvláště ne ty, vyrobené po květnu 2002...
Odpovědět0  0
who (208) | 9.9.200320:17
no ale maj taky skleneny plotny; coz byl jeden z problemu; proto nakonec 180gxp uz sklo nepouzivaj; tak ako ze neni novy firmware; navic je na ne tay stiznost ze umiraj...
Odpovědět0  0
Jezeva | 3.9.200311:17
Nevíte někdo, jaká je to verze po update FW? Mě se disk hlásí O.K. ­(2003­/09­/03 10:39,PCXXXX,No Update Required,IC35L040AVER07­-0,SXPTXG87640,ER4OA45A,­). Kolega má ale dva disky stejné serie pověšené na RAIDu 0 a už je dvakrát přemazával.Kdyby FW bylo novější, tak by to smysl mohlo mít. Takže udělat update nebo ne ?!
Odpovědět0  0
Stanislav Ošmera (5) | 3.9.20038:46
Opravdu velmi pozde. Vsichni znalejsi uzivatele uz to davno maji a obycejny uzivatel si na to netroufne.
A priznani redaktora ­"odborne­" zamereneho webu ze to nasel a udelal teprve ted je spise jeho ostuda a ve me vyvolava dojem amaterismu.
I kdyz na druhou stranu informovat o tom urcite neni spatne.
Odpovědět0  0
Karel Novotny | 3.9.20039:55
Co to je za nesmyslnou kritiku clanku? To si opravdu myslite, ze vsichni ­"znalejsi­" uzivatele nemaji nic jineho na praci, nez ke kazde komponente sveho pocitace prohledavat pravidelne web a zjistovat, jestli se nahodou na nejake strance neobjevily skutecnosti, ktere nabadaji k updatu firmwaru? A jeste ke vsemu firmwaru disku? Patrim, myslim, po mnoha letech v branzi mezi velmi znale uzivatele, sleduji a aktualizuji pravidelne Windowsupdates, dale systemove a video drivery, a take sleduji a aktualizuji firmwary ke svym CDRW a DVD mechanikam. Ale k disku?! Koho by to napadlo? Snad jen technika HW firmy, kteremu chodi nejake obezniky primo od IBM.
Narozdil od Vas, clanek se mi jevi velmi uzitecny.
Ja jsem bohuzel jeden z tech, kteri s diskem 60GXP problem maji. Zatim doufam jen ten s konektorem. Zjistil jsem u konektoru, ze disk funguje pouze pri odtazeni konektoru smerem od tela disku, takze jsem mezi konektor a telo disku vrazil obycejnou spejli. Od te doby mam klid.
Bohuzel, memu kamaradovi problemy s 60GXP sice take zacaly pouze konektorem, ale protoze dochazi pri manipulaci s konektorem k vypadkum chodu disku, zrejme se mu stal i ten druhy problem ­- zaryti hlavy do disku. Musel provadet disk­-erase pomoci IBM DFT utility uz nekolikrat. Vzdycky to chvili pomuze.
No a to vsechno proto, ze jsme si oba davali do pocitace novy ­(druhy­) disk a to se proste clovek manipulaci s kabely disku nevyhne.
V IBM jsou asi uplne blbi. Kdyby upozornili verejne a plosne alespon pres odborne inetove deniky, ze si ma kazdy majitel GXP rady aktualizovat firmware, tak mohli mit sami mnohem mene reklamaci a jejich zakaznici mnohem mene problemu. ­(pritom ty disky jsou opravdu velmi dobre a vykonne­). Sokuje me predevsim ta mechanicko­-elektricka nestabilita konektoru, ktera se projevila nejen u me, ale take u toho zmineneho kamarada a jak jsem se ted docetl i u mnoha dalsich. Za takovou hrubou chybu v navrhu bych odpovedneho konstruktera zavrel natvrdo.
Autora za clanek chvalim!
Diky
Karel
Odpovědět0  0
Stanislav Ošmera (5) | 3.9.200311:46
No podle me se o problemech kolem disku mluvilo tak hodne a na mnoha webech pred dvema lety a bylo tam jako reseni uvedeno update firmweru, ze si toho nevsimnout muselo byt opravdu umeni.
Nejsem technik HW, profesionalne delam jen do SW, ale tohle se probiralo opravdu na obycejnejch webech jako zive, pctuning, a konecne mozna i na zdejsim svete hardware.
A jak jste videl nakonec jsem napsal i to ze je to vlastne dobra zprava. Jen me ponekud zaskocilo to ze byla podana tak sahodlouze. Ja bych to videl na zpravu asi takovehoto razu:
"Nemate jeste update firmwaru disku u rad 75GXP a 60GXP ? Na teto strance <link> mate jeho update i s informacema­". A to podle me na zpravu starou 2 roky bohate staci, proste jen jako pripominka.
Odpovědět0  0
Karel Novotny_ | 3.9.200315:55
Ano, mate pravdu v tom, ze se o problemech s disky IBM psalo, ale mluvilo se pouze o problemech rady 75GXP. Disk IBM 60GXP jsem si kupoval v lednu 2002 a tenkrat jsem si peclive prosel recenze i ruzne clanky o tomto disku. Vsude se rikalo, ze problem rady 75GXP by u 60GXP byt nemel. Ostatne, proto jsem jej koupil.
Jinak, clanek se mi libil i proto, ze popisuje i moznou pricinu poskozeni disku.
Take, kdyz jsem zjistil u sveho disku, ze velmi zalezi na poloze konektoru, jestli se disk vubec chyti nebo ne, tak jsem se snazil na webu zjistit ohledne tohoto problemu nejake informace ­(alespon to, jestli jsem v tom problemu sam nebo jestli je to genericka konstrukcni vada disku­) a nenasel jsem tehdy nic. Kdyby se stejny problem s konektorem nestal zaroven i memu kamaradovi, myslel bych si, ze konstrukce konektoru je od vyroby v poradku a ze jsem si jej nejak poskodil vlastni vinou. Proto ocenuji, ze i o tomto problemu se autor okrajove zminuje a ze nebyl strucnejsi.
No v kazdem pripade se nakonec shodujeme, ze tato informace z clanku, at jiz prisla pozde ci ne, je uzitecna.
Odpovědět0  0
fotonov (26) | 19.10.200316:46
Ten problem s kontaktem napajeciho konektoru jsem mel i u jinyho disku­(WD 80GB JB­). Nakonec jsem zjistil ze to asi nebude jenom diskama, protoze po zapojeni stejnyho konektoru do CD­-ROMky mi vypadavala i CD­-ROMka. Takze pricina muze byt i vyzvatlany napajeci konektor. Jinak si nemyslim, ze by clanek byl moc dlouhy ­(je dobre vice vhodnych informaci nez mene a same zbytecne odkazy­). Navic clanek nema zpozdeni 2roky ale pouze 1rok a urcite se hodi.
Odpovědět0  0
Jiří Mareš | 17.9.200310:49
Nevíš náhodou jak updatovat firmware u DVD­-ROM? Díky
Odpovědět0  0
who (208) | 17.9.200318:08
pokud to firma od ktery dvd­-romky umoznuje; na webu si stahnes prislusny firmware; pozor musi byt 100% pro dany typ; jinak muzes taky dvd­-romu vyhodit; a bud utilitu ktera to provede nebo ta utilita ma v sobe primo firmware v sobe; treba u teac to neni zadnej problrm
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.